Çocukların Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek için 9 Etkili Yöntem !

Sevgili okurlarımız, kış aylarına girmiş bulunmaktayız ve her anne babanın, içinden geçirdiği endileri duyar gibiyim; bu sene çocuğuma kışı hastalıksız atlamak için neler yapabilirim?, işte tam bu noktada, çocukların bağışıklık sistemini güçlendirmek için 9 etkili yöntem olarak, sizlere işinize yarayacağına inandığımız bazı önerilerimiz olacaktır.

Çocukların Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek için 9 Etkili Yöntem

1 – Çocuğun doğru ve dengeli beslenmesi bağışıklık sistemini güçlendirir;

Çocuğunuzun büyümesi ve gelişmesi için, alması gereken besinleri düzenli ve dengeli bir biçimde almalıdır. Küçüklükten itibaren, düzgün bir beslenmeye sahip olması, gelişimini ve okul dönemindeki başarısını etkiler. Doğru beslenmeye bağlı olarak, kış aylarıyla gelen hastalıklarla mücadelesini yaparak, okuluna devamsızlık yapmak zorunda kalmaz. Çeşitli besinlerden (süt ve yoğurt, et, sebze ve meyve, sıvı yağ, karbonhidrat) dengeli tükettiğinden emin olun. Çocuğunuzun bağışıklığını güçlendiren vitaminler; A, C ,E, B6, D, çinko, bakır, selenyum ve demir gibi vitaminleri düzenli almasını sağlamalısınız.

2 –  Çocuğun düzenli ve yeterli uyku uyuması bağışıklı sistemini güçlendirir;

Çocuğun yeterli uykusu, çocuğun her türlü gelişimini, sağlığını ve okuldaki başarısını olumlu yönde etkiler. Yetersiz uykuyla okula giden çocukların bağışıklık sistemi zayıf düşer, gribe karşı daha dayanıksız hale gelirler. Yaz aylarında rahat bir uyku düzenine alışan çocuklar, okul döneminde düzenli uykuya geçmekte zorlanabilirler.

Okuldan veya hava şartlarından dolayı gribi önlemenin en önemli yollarından biri, çocukların düzenli ve yeterli uykuya sahip olmasından kaynaklanan vücut dinginliğinden geçer.

3 – Çocuğun vitaminleri yeterli ve düzenli alması bağışıklık sistemini güçlendirir;

Çocukların,  A, C ,E, B6, D, çinko, bakır, selenyum ve demir gibi vitaminleri düzenli almasını sağlamalısınız.

D VİTAMİNİ; Çocukların bağışıklık sistemini destekler ve sağlık için genel olarak önemlidir. Kış mevsiminde, genellikle kapalı alanlarda vakit geçirdiğimizden daha az vitamin almaya meyilli oluyoruz; güneş, ana kaynaklarından biri ne de olsa. Bu yüzden sonbahar aylarında takviyeye başlamak gerekiyor. 1 yaşından küçük tüm bebeklerde, ise tüm yıl boyunca D vitamini takviyesi yapmak gerekiyor

C VİTAMİNİBağışıklık sisteminin artması için başta C vitamini olmak üzere çocuklarınızın düzenli A ve E vitaminleri alması gerekir. Bu yüzden gün içinde sebze ve meyve tüketmeleri şart.  Koyu yeşil yapraklı sebzelerin C vitamini daha yüksektir, meyvelerden de özellikle kayısı, kuru üzüm, yaban mersini, mandalina, kivi, nar ve portakal vermeye özen göstermelisiniz.

4 – Aşırı korumacı olmayın, mutlaka her mevsim mutlaka dışarı çıkarın;

Çocuğa karşı aşırı korumacı davranmak, sıcak tutmak, kat kat giydirmek, onu sağlıklı tutabileceğiniz anlamına gelmez. Çocuğun odasını sık sık havalandırın. Kışın, sonbaharda bahçeye veya parka çıkmasından korkmayın. Mevsimine göre giydirin ve yağışlı havalarda bile dışarı çıkarın, temiz hava almaları çocukların bağışıklık sistemini güçlendirmek için çok önemlidir.

5 – Çocuğu güne sağlam bir kahvaltı ile başlatmayı atlamayın;

Çocukların vücudunun virüslerle ve soğukla başa çıkabilmesi için bağışıklık sistemlerinin kuvvetli olması gerekir. Çocukların bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesi için de dengeli ve kaliteli beslenmeleri gerekiyor. Dengeli ve kaliteli beslenmenin ilk kuralı; öğünleri tam yapmak ve en önemlisi de kahvaltıyı atlamaktır.

Güne mutlaka kahvaltı ile başlamak gerekiyor. Kahvaltıyı atlamak veya gereken özeni göstermemek, sonraki öğünleri ne kadar kuvvetli ve sağlıklı yapsalarda da yeterli olmuyor. Yeterli doygunluk sağlanmadığı gibi birçok besin öğesi de eksik kalabiliyor.

6 – Çocuklar için Omega 3 besinlerinin bağışıklık sistemi için önemi;

Balık içerisindeki Q3 (omega 3) yağ asitlerinden zengindir, yapılan araştırmalarda balık ve bağışıklık sistemi arasında çok önemli bir bağlantı olduğu gözlenmiştir. Bu yüzden haftada 2 kez balık yemelerine özen gösterin. Balık sevmiyorlarsa somonlu makarna, hamsi pilavı gibi farklı lezzetler deneyebilirsiniz.

Ceviz, fındık gibi kuruyemişler, koyu yeşil yapraklı sebzeler ve özellikle balık kış süresince düzenli olarak tüketilmeli. Bu besinlerin içeriğindeki omega 3 bağışıklığımızı koruyan, enfeksiyonun çok daha fazla ilerlemesine engel olan hatta gerilemesini sağlayan önemli bir besin öğesidir.

7 – Çocuklar için taze sebze besinlerinin önemi;

Sadece koyu yeşil yapraklı olanlar değil tüm sebzeler, çocukların  gribe karşı korunmasında önemlidir. Taze sebzelerin de pişirilmiş sebzelerin de, bağışıklığı kuvvetlendirme de etkisi var. C vitamini ve antioksidan açısından oldukça zenginler. Ancak sebzeler pişirildiği zaman B ve C vitaminleri bir miktar kayboluyor. Bu nedenle çok fazla ve çok suyla pişirilmemeliler. Vitamin, mineral ve antioksidanlardan en iyi şekilde yararlanmak için, çiğ sebze tüketimi de gerekli.

Çocuklar için A ve C vitamini açısından kırmızı lahana, soğan, havuç, turp gibi sebzeler salatalara eklenebilir. Bağışıklığı güçlü olsun istediğiniz ama sebze sevmeyen çocuklarınıza sebzeleri değişik şekillerde sunabilirsiniz. Daha küçük yaştaki çocuklarınıza hazırladığınız tabaklarda brokoliyi ağaç olarak sevdirebilirsiniz veya sebze yemeklerinize et koyabilir, karışık sebzelerden çorba yapıp yedirebilirsiniz. Kışın lahana, karnabahar, brokoli, maydanoz, havuç, kabak, ıspanak, yeşil biber önerilir.

Bu besinler çeşitli vitaminler (A, E, D, C) ve mineraller (magnezyum, potasyum, selenyum, çinko vb.) bakımından zengindirler.

8 – Çocuklar için günlük taze meyve alışkanlığı şart;

Gün içerisinde yedireceğiniz farklı renkteki meyveler daha çeşitli vitamin – mineral ve antioksidan alımı sağlayacaktır. Anne ve babalar çocukların beslenme çantasına sevdikleri kış meyvelerini koyarak çocukların meyve yemeye teşvik edebilir. Aynı zamanda çocuklar, anne ve baba veya kardeşlerini örnek aldığı için, bu alışkanlığı evde kazanması oldukça önemli.

Şekeri, meyve sularını yok etmelisiniz. Haftada birkaç kez içinde biraz meyve olan ev yapımı sebze suları içebilirsiniz. Meyvelerden portakal, limon ve mandalina yemeyi tavsiye ediyoruz. Öyle ki, 1 portakal ve 2 mandalina günlük C vitaminin miktarını karşılıyor. Elma ve kivi buna dâhil edilebilir.

9 – Çocukların bağışıklık sistemini güçlendirmek için demir ve çinko tüketiminin önemi;

Çocukların bağışıklık sistemini korumak için, demir, çinko ve magnezyumun da çok önemli olduğu unutulmamalıdır. Bu nedenle kuruyemişler, kuru baklagiller, et-tavuk-balık ve esmer ekmeklerin çocuklarımızın beslenmesinde mutlaka yeri olması gerekiyor.

Çocuklarda demir eksikliğinden kaynaklanan anemi bazen çok yayılır ve bu da bağışıklığı etkiler. Çocukları anemiden korumak için, demir zengini besinleri (et, pekmez, kuru üzüm, yumurta vb.) Bol bol yenmesi tavsiye edilir. Son çalışmalar çinko elementinin insan sağlığında büyük rolünü doğruladı. Çinko elementi nohut ve ette bulunur.

Çocuklarınızı rafine edilmiş gıdalardan mümkün olduğunca uzak tutun. Çinko, ıstakoz, sığır eti ve kuzu etinde bolca, fasulye, bal kabağı ve kajuda ise biraz daha az bulunan ve bağışıklık sistemini güçlendiren bir minerallerdir. Düzenli tüketildiğinde, viral enfeksiyon – özellikle de soğuk algınlığı – ve antibiyotik kullanımı riskini düşürür.

Çocukların Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek için;

Çocukların bağışıklık sistemini güçlendirmek için 9 etkili yöntem olarak, sizlerle uzmanların tavsiyesi ve bilgilerimizi paylaşmaya çalıştık. Çocukların kış aylarında ve okul dönemlerinde, hastalıklarla mücadelesinde, çocuğun bağışıklık sisteminin kuvvetli olması önemli bir faktör.

Çocuğun bağışıklığını desteklemek ve dolayısıyla sıkça hasta olmasının önüne geçmek, hastaneye gitmekten ve çoğunlukla işe yaramayan antibiyotik kullanmaktan çok daha kolay. Ancak bağışıklık sisteminin güçlenmesi, çocukların bebeklik döneminden itibaren başlaması gereken önemli bir ayrıntıdır.

Berkay Danışmanlık İnsan Kaynakları olarak, 1991 yılından bu zamana, özellikle çalışan anne babalar için, bu konularda tecrübeli çocuk bakıcı ile çalışmak kat be kat önem taşır. Çocuğunuzun bu konuda, bebekliğinden doğru bir bakım süreci yaşaması için, referanslı çocuk bakıcısı ve eğitimli çocuk bakıcısı olarak sizlere çocuk bakıcısı hizmeti vermekteyiz. En iyi çocuk bakıcısı için bizi arayın.

Berkay Danışmanlık İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları Yöneticisi
Güldan ŞAHBAZ
16.10.2018

Yazımızı Paylaşır mısınız?
  • 21
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Hayatınızı kolaylaştırmak için size en dürüst hizmeti sunmak bizim görevimizdir.